دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 20 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۰۰:۴۶

افزایش ظرفیت عملیات کانتینری بندرخرمشهر به ۲۰۰ هزار TEU

باشگاه خبری فراساحل: معاون دریایی و بندری بندرخرمشهر گفت: با به بهره برداری رسیدن ترمینال کانتینری جدید، ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرخرمشهر به ۲۰۰ هزار TEU افزایش می‌یابد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومی ‌اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، مهران میدری اظهار داشت: بندر خرمشهر یکی از بنادر قدیمی‌ایران به شمار آید که در سال‌های قبل از انقلاب بخش اعظم فعالیت‌های تخلیه و بارگیری کشور از طریق این بندر صورت می‌گرفت و نقش بسیار مهمی‌در عرصه تجارت کشور ایفا می‌کرد. وی در ادامه افزود: در سال‌های جنگ تحمیلی بندرخرمشهر نقش و جایگاه خود را از دست داد و در عین حال بنادر دیگر مانند شهید رجایی، امام خمینی(ره) و بوشهر توسعه یافتند و توانستند بخشی از جایگاه این بندر را بگیرند. میدری ظرفیت کانتینری کنونی بندرخرمشهر را ۱۳۰ هزار TEU عنوان کرد و گفت: با انجام سرمایه گذاری مشترک سازمان بنادر و بخش خصوصی در بندرخرمشهر  ظرفیت بسیار خوبی در بخش تخلیه و بارگیری کانتینر شکل گرفته است.

به گفته وی بیشترین رکورد تخلیه و بارگیری کالا در بندرخرمشهر به میزان ۲ میلیون و ۶۵ هزار تن در سال ۹۳ به ثبت رسیده است. معاون دریایی و بندری بندرخرمشهر معاون دریایی و بندری بندرخرمشهر در خصوص زیر ساخت‌های این مجتمع بندری اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی امکانات بسیار خوبی برای بازسازی این بندر اختصاص داد و می‌توان ادعا کرد که در حال حاضر ظرفیت بندرخرمشهر از نظر زیرساخت و تأسیسات بندری نسبت به سال‌های پیش از جنگ افزایش یافته است. در خصوص ظرفیت‌های این مجتمع بندری گفت: در حال حاضر بندر خرمشهر از ۲۳۰ هکتار محوطه، ۱۳ هکتار انبار سرپوشیده و ۳۴ هکتار محوطه روباز برخوردار است و ترمینال‌های کانتینر، جنرال کارگو، مسافری، خودرو و نفتی در آن فعال هستند. میدری ساخت ترمینال کانتینری استاندارد را اقدام مهمی‌در راستای توسعه ظرفیت بندرخرمشهر عنوان کرد و اضافه کرد: این ترمینال با سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان ۸۶۰ میلیارد ریال در ۱۵ هکتار از محوطه‌های بندرخرمشهر تا دو سال و نیم دیگر به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: این سرمایه گذاری علاوه بر اینکه ظرفیت عملیات کانتینری بندرخرمشهر را به ۲۰۰ هزار TEU افزایش می‌دهد، بندرخرمشهر را از نظر نظم عملیاتی و استاندارد عملیات بندری به یک ترمینال کانتینری پیشرفته مجهز می‌کند. معاون دریایی و بندری بندرخرمشهر یکی از مهم ترین ویژگی‌های بندرخرمشهر را برخورداری از ناوگان سنتی بومی‌عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بندر خرمشهر در مجاورت کشورهای عراق و کویت قرار دارد می‌تواند نقش بسیار خوبی در زمینه کالاهای صادراتی به کشورهای منطقه ایفا کند. میدری با بیان اینکه بندرخرمشهر در دو ماهه اخیر رشد بسیار خوبی در زمینه تخلیه و بارگیری داشته گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندرخرمشهر به بیش از ۲۱۲ هزار تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۶۸ درصدی داشته است.

به گفته وی در این مدت حجم تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرخرمشهر به بیش از ۱۲ هزار TEU رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۷۹ درصدی برخوردار است. معاون دریایی و بندری بندرخرمشهر با اشاره به اینکه کل خودروهای منطقه آزاد اروند از طریق بندرخرمشهر تخلیه و بارگیری می‌شوند اظهار داشت: طی دو ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۲ هزار و۳۹۴ دستگاه خودرو در بندر خرمشهر به ثبت رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۳۴ درصدی برخوردار است. میدری در خصوص ترمینال مسافری یادآور شد: ظرفیت این ترمینال یک هزار و ۲۰۰  مسافر در روز است و در دو مسیر خرمشهر به کویت  و خرمشهر به بصره فعال است که در ایام زمستان دو بار در هفته و در سایر روزهای سال سه بار در هفته به جابجایی مسافران می‌پردازد.



  کد خبر : 3756
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :